نظرخواهی...

سلام.دیروزعصربادوستان یه بحث جنجالی درگرفت که دوست دارم نظرشما دوستان رو هم بدونم.بله دیروزناخواسته بحث ازدواج و معضلات و مشکلات جوونها و دیدگاه‌های دختر و پسرهای دم‌بخت شد و نمی‌دونم چی شد که بحث به باکره بودن و وجود یا عدم وجود این پرده و لایه دردسر ساز در وجود خانم‌ها شد!

میدونم صحبت در رابطه با " باکره " بودن یا نبودن یه خانم در هنگام ازدواج به خیلی مسایل ‌اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نژادی، طبقاتی، بومی و ... ربط داره و با چهار خط نوشته، نمیشه سر و ته‌اش رو هَم آورد. ظاهراً خیلی از خانم‌ها ( منظورم از خیلی، اون درصد از خانم‌هایه که توی شهر زندگی می‌کنند، تحصیل کرده‌اند، تقریباً با ماهواره و اینترنت آشنا هستد، یعنی تیپیک بصورت یه دختر امروزی هستند ) دیگه به داشتن، بکارت و وجود چنین چیزی در هنگام ازدواج اعتقادی ندارند. شاید یه سری هاشون هم  دلایل منطقی و توجیه کننده‌ایی هم واسه خودشون داشتند. اینجا نمی‌خواهم جر و بجث و فحش و فحش‌کاری راه بندازم فقط خوشحال میشم هر کدوم از دوستانِ خانم یا آقایی که مطلب رو میخوند نظر خودشون رو در حد یه جمله که " آیا به بکارت در هنگام ازدواج اعتقادی دارند یا نه؟! " با نوشتن یه بله یا خیر جواب بدند. البته دوستان اگه حوصله کنند و ضمن احترام به عقیده دیگران و بدون برداشتن چاقو و قمه دلایل خودشون رو هم بنویسند که خیلی بهتره. امیدوارم همه اونهایی که همیشه اینجا رو میخونند و نظر نمیدند اینبار چند دقیقه‌ایی رو صرف نوشتن نظراتشون کنند. ممنون از لطف همگی‌تون.

یا علی.

نظرات 17 + ارسال نظر
امیر جمعه 9 دی‌ماه سال 1384 ساعت 09:36 ب.ظ http://pws.blogsky.com

سلام دوست عزیز
متن زیبا ای نوشتی بهت تبریک میگم
امیدوارم که حالتون خوب باشه و وقتتون به شادی
وب شما هم فوق العاده با احساس و دلنشین است
منتظر حظور سبزت هستم
موفق و سر بلند باشی

شادی و سعید جمعه 9 دی‌ماه سال 1384 ساعت 10:06 ب.ظ http://bazarche.blogsky.com

سلام دوست عزیز
من شادی م و باید بگم با اینکه یه دخترم ولی این مساله خیلی هم مهمه
اگه یه دختر باکره نباشه اصلا به درد ازدواج نمی خوره
البته من همه رو نمی گما
بعضی ها هستن که به خاطر یه مشکلاتی فاقد این هستم
وقتی یه مرد می خواد ازدواج کنه با هزارتا امیدو ارزو اون دختر رو انتخاب کرده ولی...
البته هستن مردایی که بی خیال این چیزان و اصلا نمی دونم اسم اونا رو باید مرد گذاشت یا نه
من به کسی توهین نمی کنم و این فقط یه نظر شخصیه
همین
شمام به ما سر بزنید

ریحون جمعه 9 دی‌ماه سال 1384 ساعت 10:08 ب.ظ http://reyhoon.blogfa.com/

با تعیین تکلیف برای انسان ها کاملا مخالفم. با سلب اختیار تصمیم گیری انسان برای شخصی ترین مسایل مخالفم

نرگس جمعه 9 دی‌ماه سال 1384 ساعت 11:56 ب.ظ http://www.azrooyesadegi.blogsky.com/

ای واییییی...نههههههه...اقا داوود این بحث خیلی قدیمیه...همین الان میتونم چند تا وبلاگ معرفی کنم که دو سه ماه پیش چندین پست فرستادند در این مورد.... بحث بی فایده ایه..میدونید چرا؟؟؟ چون از حالا میتونم پیش بینی کنم که نود درصد میگند که اعتقادی ندارند....و هستند خیلی ها هم که میگن به این مساله معتقد هستند...از اون نود درصد هم نصفشون اقا هستند...ولی حاضرم شرط ببندم از این نصف باز هم نود درصدشون وقتی با چنین موضوعی برخورد کنند جبهه میگیرند و یادشون میره چی گفتند... این مساله برخلاف اون چیزی که نشون میده اینقدر تو جامعه ایرانی ریشه داره که با ماهواره و تکنولوژی و این حرفا نشه عوضش کرد... البته من خودم معتقدم باید عوض بشه...اما خب نمیشه پس بهتره خودمون رو زیاد درگیر نکنیم...

مهدی شنبه 10 دی‌ماه سال 1384 ساعت 12:20 ق.ظ http://margbar.blogsky.com

سلام
اگه یه دختر باکره نباشه که دیگه دختر نیست اون دیگه زن هست
موفق باشید

اسی یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1384 ساعت 12:47 ب.ظ http://sms59.blogsky.com

سلام

- دختر باید باکره باشد...این نظر منه دختری که قبلا زیر یکی دیگه خوابیده یه درد ازدواج نمی خوره هر چند شاید به درد بعد از ازدواج بخوره
- برداشتن پرده بکارت یه دختر از لذت بخش ترین لحظه های زندگیه یک مرده( البته با عشق) و دلیل اینکه تو قران در توصیف حوریه بهشتی گفته:
همیشه انها را باکره برگردانیدیم
به علاقه مردها در جهت باکره بودن زن از لحاظ روحی و جسمیه
سرتونو درد اوردم

مانا سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1384 ساعت 11:19 ب.ظ http://afilim.blogspot.com/

نمی تونم حکم قطعی بدم که مخالفم یا موافق اما نگاهم به این قضیه از دو تا جنبه مختلفه. یکی اینکه آدم به خاطر طرفش بخواد باکره بمونه؛ که یه جوریه، یعنی از کجا معلوم که اون آقا پسر شاخ شمشاد تا حالا دست از پا خطا نکرده باشه که حالا ما بخوایم به خاطر اون اگه این قضیه برامون جالبه ازش چشم پوشی کنیم؟ اما یه نگاه دیگه هم هست که به خاطر خود آدمه. من نمی تونم به سکس به چشم یه تفریح عادی نگاه کنم و اگه با هر کی صمیمی شدم زودی هم باهاش رابطه از این نوع بر قرار کنم. چون حس می کنم لذتش فقط در لحظه معنی پیدا می کنه. یعنی اینکه حاضر نیستم با یکی بخوابم محض تفریح، ولو اینکه خودم هم تفریح کنم. باید یه چیز عمیق تری پشت قضیه باشه و چون معمولاً نیست و یا نمی شه آدم همیشه ازش مطمئن باشه شخصاً به شدت ازش پرهیز می کنم

حقوقدان سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام دوست گرامی . فرموده بودین در یک جمله کوتاه ! اما دیدم که دوستان قانون شکنی کردند ! خب ! من هم به دنبال اونها قانون شکنی می کنم . اولا" که اگر صحبت های مرا به قمه و چاقو تشبیه نمی کنید باید بگویم وقتی نظرات خوانندگانتان را خواندم احساس کردم در سر زمین رویایی قدم گذاشته ام !!! به قول نوار شهر قصه !! همه خوب و مهربون همه پاک و بی ریا ...... دوست عزیز اگر این مسئله’ بکارت برای شما مردان مهم نبود در یک روز ،در دو بحث جداگانه به این موضوع نمی پرداختید ( به فرمایش خودتان ) این از این . .. خیلی از آقایان راحت و با صدای بلند اینجا داد سخن بر آوردند که چنان و چنین . حال اگر به یکی از همین آقایان بگویی آیا همسرت باکره بود یا نه مشت را حواله’ چانه ات می کند . اگر بگویی خواهرت باکره نبود و ازدواج کرد ....چرا اینقدر در این دنیای مجازی به خود هم دروغ می گوییم؟ داشتن پرده’ بکارت را زنان علم کرده اند یا مردان؟ مگر پرده’ بکارت برای دختر جز مسئولیت و دل نگرانی چه دارد ؟ اگر برای شما آقایانی که ابراز می دارید بکارت مهم نیست ، مهم نبود اینهمه بازار جراح زنان گرم نبود . اگر می خواهید بدانید که این موضوع در ایران ما اهمیت دارد یا نه خوب است که به مسائلی که در خانواده ها می گذرد کمی دقت کنید که چه می گذرد ، وگرنه گفتن حرف آسان است آن هم در این دنیای مجازی که هیچکدام همدیگر را نمی بینیم
خیلی راحت یک عضو ناچیز در بدن یک زن به مسئله ای بغرنج تبدیل می شود که قرنها باید در مورد اهمیت آن صحبت کنند . کاش همه با خودمان صادق باشیم

ققنوس پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 09:56 ق.ظ http://bluephonix.blogsky.com

فکر میکنم اگه مقصود به اصطلاح پاکی باشه... خب بود و نبودش فرقی نداره... همه مون میدونیم راههایی برای برگردوندنش هست... و در ضمن چیزی توجیه نمیشه

رضا جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 12:35 ق.ظ http://mohajereshiraz.blogsky.com

اینو بدون دختری که یک بار به شوهرش خیانت کرده باشه یا دروغ بگه ممکنه دوباره این کار رو تکراار کنه
پرده هم برای اینه که معلوم بشه دختره به شوهرش خیانت و یا دروغ گفته یا نه

اسی جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 12:57 ب.ظ http://sms59.blogsky.com

سلام
خسته نباشی
برادر غیبت کبری داری
کجایی؟

شیدا بی لوسی جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 05:43 ب.ظ http://www.javabet.persianblog.com

به نظر من نه . مگه اینکه اون مرد خودش پاک و طاهر باشه

حسام جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 10:08 ب.ظ http://www.fereshteyeasemani.persianblog.com/

سلام به نظر من مهم نیست به شرطی اینکه چه دختر و چه پسر بعد از ازدواج متعهد باشند

بی آشیانه سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 05:31 ق.ظ http://eshghyahavas.blogsky.com

ولنتاین مبارک!
من آپدیتم...

بی آشیانه
http://eshghyahavas.blogsky.com
eshghyahavas@yahoo.com

[ بدون نام ] جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:30 ق.ظ

بله.صد درصد

[ بدون نام ] دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:19 ق.ظ

فقط بله

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:28 ق.ظ

احمقانه است
این تنها راه از بین رفتن بکارت نیست...
احمقانه است
احمقانه است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد